top of page

סיפורו של מנהל


"אני רוצה להביא את העסק שלי ליציבות כדי שאוכל להתפנות לענייני, יש הרבה דברים שאני אוהב לעשות – לצייר, לפסל, להתפתח מבחינה אישית – ואני לא מגיע לזה היום".

הוא בא אלי אחרי ניתוח מעקפים, פרוד מאשתו, חי בזוגיות חדשה עם המון אהבה – אבל גם עם המון אשמה – הילדים לא רוצים קשר איתו – בעיקר הבן הבכור.

הוא מנכ"ל ובעלים של עסק, עם שותף, מנהל המכירות שלו עזב, רכש זה עתה עסק מדשדש – והוא מרגיש שהכל עליו – ואיך הוא יוצא מהמשבר של בגידת הגוף? ושל? ושל? ושל?...

אני הרי יודעת שהוא בא עם ציפייה ברורה לשפר את מצב העסק, כך הרי מגיעים כולם – יש מטרה ואותה רוצים להשיג...

אבל אני מאמינה ויודעת שגם כאשר באים עם המטרה הברורה הזאת – מה שחשוב הוא היחסים הקרובים והמשפחתיים שמעיבים על הכל - בלי לטפל בהם לא תתאפשר פריצת דרך אמיתית.

בעדינות נכנסנו אל עובי הקורה – הפוקוס הוא על יחסים, והכי חשוב היחסים הקרובים ביותר - התחלנו עם הבן הבכור.

אט-אט הוא ראה כיצד במו ידיו הוא הביא את יחסיו עם הבן הבכור למקום שבו הם נמצאים, היה לו ברור איזה יחסים הוא רוצה ליצור - היה שם פער עצום: ממקום מתקומם שאומר: "אני לא מוכן להיות אבא שנותן כל הזמן ושלא מתייחסים אליו בכבוד הראוי..." הוא רצה להיות אבא אוהב קודם כל...

ביחסים בכלל וביחסים בין אבא לבן בפרט - השאלה על מי מוטלת האחריות לשינוי? כאשר אתה הוא זה שרוצה לפרוץ דרך – האחריות מוטלת עליך ועליך בלבד.

כך אט-אט, הושלו קליפות של קשיחות, של מגננות, ונפתח ליבו האוהב.

באורח פלא, הבן שכעס על התנהגותו של אביו כלפי אימו ואחיו, הפך להיות החוט המגשר והמפשר בין אביו לאימו.

במקביל בתקופת הליווי הגענו אל היחסים שלו עם אשתו בנפרד שאיבדה בו אמון באופן מוחלט בשנים האחרונות ולא היתה מוכנה להגיע להסכם וגישור - עבודה דומה איתו כלפיה איפשרה את השינוי (כאמור גם בעזרת הבן).

לאורך כל הדרך עבדנו גם על מה קורה בעסק - מה קורה עם צוות ההנהלה, איך הוא מנהל אותו, כיצד הוא משחרר ובונה מרחב שמאפשר ביטוי למנהלים שלו.

התהליך לקח למעלה משנה – אין קיצורי דרך – הדרך עוברת דרך כעסים ותסכול, דרך ניסיונות חוזרים ונשנים מתוך תחושה של 'אני צודק' 'אבל איך זה שהצד השני לא רואה את זה?'... 'עשיתי ואמרתי והסברתי ושום דבר לא עוזר'... אל המקום שמבין שאם אני רוצה לחולל שינוי האחריות מוטלת עלי.

והתוצאות לא אחרו לבוא: מעבר לשיפור גורף ביחסים עם בני משפחתו הקרובים, מחזור העסקים גדל פי 3(!), הוא פינה זמן לעצמו, העסק הגיע לאיזון והנוכחות שלו בעסק לא נדרשת כל הזמן.

הוא גילה שברגע שהיה מוכן לתת באמת, בלי קשר למה יקבל בתמורה, הוא קיבל – הוא קיבל את ילדיו בחזרה, הוא זכה בתחושה הנפלאה של להיות בצד הנותן והוא זכה באהבה.

נשאלת השאלה – איך הטיפול במערכות היחסים הקרובות מתקשר לעסקים? איך זה גורם במקביל לתוצאות עסקיות כל כך יפות?

והתשובה היא –

תחושת השחרור והחופש שמתלווה אל חייך כאשר הם עובדים – הניקיון האישי שעברת ביחסים עם הקרובים אליך מקרין החוצה, אתה יותר בטוח, סומך יותר על החיים, וכך במקביל אתה סומך יותר על הלקוחות, על העובדים ובכלל – והתוצאות העסקיות לא מאחרות לבוא!

בחרתי במאמר הזה, מפאת קוצר היריעה לא לפרט לעומק גם את התהליכים שעבר במקביל עם העובדים והלקוחות, אומר רק בקצרה שאותם עקרונות עבדו גם שם.

בברכה,

רינה גנן קדרון

Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page